Deze website van Hyundai gebruikt cookies die ons in staat stellen informatie te verzamelen over het gebruik van onze site en diensten en deze verbeteren.
Door het plaatsen van cookies van derde partijen kunnen wij je relevante advertenties tonen. Door verder gebruik van deze website ga je hiermee akkoord.

Meer informatie
Accepteer
Top
Hyundai NEXO

Hyundai NEXO

De nieuwste generatie waterstofauto van Hyundai


v.a. €69.995,-
Bekijk alle prijzen
A 4%Bijtelling

Ultieme eco-auto en met slechts 4 % bijtelling

De elektrisch aangedreven SUV Hyundai NEXO met brandstofcel – met slechts 4 procent bijtelling voor zakelijk rijders – kan maar liefst 665 kilometer (volgens WLTP) afleggen op een volle tank waterstof. Bovendien is de NEXO geheel emissievrij. Dat betekent dat er tijdens het rijden geen schadelijke stoffen (CO2) vrijkomen. Het enige wat de NEXO uitstoot is … water!

Verkrijgbaar bij vijf gespecialiseerde dealers

Met zijn geavanceerde brandstofceltechnologie is de Hyundai NEXO een bijzondere auto. Bij zo’n exclusieve SUV past exclusief onderhoud en service. De Hyundai NEXO zal derhalve uitsluitend verkrijgbaar zijn bij een select aantal in waterstofauto’s gespecialiseerde Hyundai-dealers:

Groenewold &
Dijkhuizen B.V.,
Delfzijl (Groningen)
H-Point, Dordrecht
(Zuid-Holland)
Van der Linden
Groep Zoetermeer
(Zuid-Holland)
Herwers Hyundai
Arnhem (Gelderland)
Oostendorp Hyundai
Helmond B.V.
(Noord-Brabant)

Op weg naar een schonere toekomst.

De nieuwe Hyundai NEXO is een innovatieve waterstofauto die geavanceerde technologie combineert met een futuristisch design en geweldige rijeigenschappen.

KONA Electric
Rank en elegant

De flanken zijn rank en elegant van stijl door de slanke dakstijlen achter en geven de NEXO zijn uitgebalanceerde, gestroomlijnde uitstraling.

Geïnspireerd door de natuur

Zijn vloeiende, aerodynamische lijnen hebben veel weg van stromend water – de enige uitstoot van de NEXO.

KONA Electric
Pure vorm

De NEXO brengt het beste van drie werelden – aerodynamica, technologie en SUV-eigenschappen – samen in één indrukwekkende auto.

Erfgoed Hyundai is een pionier op het gebied van waterstofauto’s en beschouwt de brandstofceltechnologie als dé oplossing voor emissieloze auto’s. Al sinds 1998 investeert Hyundai veel geld in de ontwikkeling van elektrische auto’s met een brandstofcel en in 2013 begon Hyundai als eerste autofabrikant ter wereld de serieproductie van een waterstofauto, de Hyundai ix35 Fuel Cell. Inmiddels geldt Hyundai wereldwijd als een van de leidende autofabrikanten op het gebied van brandstofceltechnologie.
  • Eerste in serie geproduceerde waterstofauto

    De Hyundai ix35 FCEV is in 2013 de eerste in serie geproduceerde auto met brandstofcel

  • Meest verkochte waterstofauto

    Sinds 2017 zijn er maar liefst 500 Hyundai-waterstofauto’s geregistreerd in Europa, meer dan alle andere merken bij elkaar. Hyundai verkoopt elektrische auto’s met een brandstofcel in 18 landen, waarvan 13 in Europa.

  • Continue aandacht voor het milieu

    Hyundai focust zich sinds 1998 nadrukkelijk op de ontwikkeling van elektrische auto’s met brandstofcel en doet eer er alles aan om zijn rol als wereldleider op het gebied van milieuvriendelijke technologie zo goed mogelijk te vervullen.

  • 1998 Start ontwikkeling brandstofceltechnologie

    Hyundai Motor loopt al meer dan twee decennia voorop bij de ontwikkeling van waterstofvoertuigen en lanceerde R&D voor brandstofceltechnologie in 1998.

  • 2002 Santa Fe FCEV van 75 kW
    • Basismodel: Santa Fe SM
    • Actieradius: 230 km
    • Vermogen brandstofcel: 75 kW
    • Opmerking: toevoeging van batterijpakket voor verbeterd bereik en hogere efficiëntie.
  • 2004 Tucson Fuel Cell van 80 kW

    Hyundai neemt van 2004-2009 deel aan het Noord-Amerikaanse waterstofdemonstratieprogramma dat wordt geleid door het Amerikaanse ministerie van Energie.

  • 2006 1ste generatie bus met brandstofcel

    Hyundai neemt sinds 2006 in samenwerking met de Koreaanse overheid deel aan een waterstofdemonstratieprogramma.

    • Actieradius: 380 km
    • Vermogen brandstofcel: 160 kW
    • Opmerking: geëxploiteerd in Duitsland tijdens het WK 2006.
  • 2007 Tucson Fuel Cell van 100 kW

    Verdere ontwikkeling van brandstofceltechniek.

    • Actieradius: 370 km
    • Vermogen brandstofcel: 100 kW
    • Opmerking: uitgerust met een door Hyundai in eigen huis ontwikkelde elektrische aandrijflijn.
  • 2009 2de generatie bus met brandstofcel

    Het waterstofdemonstratieprogramma werd in 2009 gelanceerd in Korea (in Seoul en Ulsan) en in 2013 succesvol afgerond.

    • Actieradius: 380 km
    • Vermogen brandstofcel: 200 kW
    • Opmerking: geëxploiteerd in Korea tijdens de Yeosu Expo 2012.
  • 2013 ix35 FCEV van 100 kW

    ’s Werelds eerste in serie geproduceerde waterstofauto.

    • Actieradius: 594 km (NEDC)
    • Vermogen brandstofcel: 100 kW.
  • 2015 Intrado Fuel Cell conceptauto

    De conceptauto Hyundai Intrado ging in première tijdens de Autosalon van Genève in 2014. De crossover heeft een koolstofvezelframe en wordt aangedreven 36 kWh lithium-ion-batterij.

    • Actieradius: 600 km.
  • 2017 FE Concept

    De FE Concept toont Hyundai’s vierde generatie brandstofceltechnologie. Vergeleken met de ix35 FCEV is de brandstofcel van de FE Concept 20 % lichter, 10 % efficiënter en 30 % krachtiger.

  • 2018 Lancering 2de generatie FCEV: de NEXO

    De elektrisch aangedreven NEXO met brandstofcel kan maar liefst 665 kilometer (WLTP) afleggen op een volle tank waterstof. De NEXO is geheel nieuw ontwikkeld om in elk opzicht maximale efficiency te bieden.

In extreme kou succesvol getest Extreme kou kan een negatieve invloed hebben op verschillende functies van elektrische voertuigen, zoals het starten van het voertuig. Om de brandstofcel van de Hyundai NEXO op te kunnen warmen bij extreme kou, ontwierpen de ingenieurs van Hyundai een nieuw onderdeel dat het mogelijk maakt de NEXO te starten bij temperaturen van wel -30 graden Celsius.
Luchtzuivering

Afgezien van water(damp) kent de nieuwe NEXO geen uitstoot. Sterker nog, tijdens het rijden filtert en zuivert hij de lucht. Hij zorgt dus voor minder fijnstofvervuiling. Voor een optimale werking van de brandstofcel moet de binnenkomende lucht worden gezuiverd. Het uiterst efficiënte en duurzame high-performance luchtfilter van de NEXO verwijdert microdeeltjes kleiner dan PM2,5. Kortom, de luchtfilters in de NEXO zorgen ervoor dat 99,9 % van de deeltjes wordt gezuiverd. De gezuiverde lucht die niet naar de brandstofcel stroomt, verlaat de NEXO schoner dan het daarvoor was binnengekomen. Het aanraakscherm geeft de hoeveelheid luchtzuivering en CO2-reductie weer die is bereikt.

Bekijk video
Revolutionaire brandstofceltechniek De Hyundai NEXO is een unieke elektrische auto, met ’s werelds meest efficiënte brandstofcel en vol te tanken in slechts vijf minuten. Zijn geschatte actieradius bedraagt 665 kilometer (WLTP). De NEXO is geheel nieuw ontwikkeld om in elk opzicht maximale efficiency te bieden. De constructie van de auto zorgt voor een gunstige verhouding tussen gewicht en vermogen, een betere acceleratie en meer interieurruimte.
Op het grote scherm

Het brede 12,3-inchscherm geeft niet alleen de navigatie weer, maar ook informatie over het energieverbruik, het infotainment en de instellingen van de klimaatregeling. Het scherm heeft een dubbele displayfunctie, zodat je twee schermen tegelijk kunt raadplegen. Het navigatiesysteem is compatible met Apple CarPlayTM, zodat je de mobiele telefoon met het systeem kunt verbinden, met weergave van muziek, telefoon en app-functies op het grote scherm.

Apple CarPlayTM is een geregistreerd handelsmerk van Apple Inc.
Android AutoTM is een geregistreerd handelsmerk van Google Inc.
Euro NCAP

Bij Hyundai geven we om jouw veiligheid en zijn we trots op het feit dat de veiligheidsvoorzieningen van de NEXO jou en de andere inzittenden beschermen. De geavanceerde technologie in de NEXO helpt ongevallen voorkomen en beschermt inzittenden in het geval van een ongeluk.

Even mooi als efficiënt

De NEXO heeft een puur en gestroomlijnd design met een luchtweerstand van slechts 0,329 Cw.
Zijn vorm is gericht op efficiency, maar oogt tegelijk ook zeer fraai.

Europees met een sportief uiterlijk

Van opzij gezien vallen de dynamische lijnen van de robuust vormgegeven Hyundai i30 direct op. Ze geven de auto een dynamisch en atletisch voorkomen.

Trots om door achterliggers
bewonderd te worden

De achterzijde van de Hyundai i30 mag gezien worden, met de achterlichtunits met efficiënte LED-verlichting en krachtige remlichten. De slim ontworpen achterklep biedt heel eenvoudig toegang tot de bagageruimte.

Front met
LED-dagrijverlichtingunits
Luchtinlaten
Cascade-grille
Front met LED-dagrijverlichtingunits

Kenmerkend is het strakke front met de LED-dagrijverlichtingunits. Die zijn visueel met elkaar verbonden door een dunne lijn van licht. Onder de dagrijverlichting zitten driehoekige koplampen. Door hun vorm onderstrepen ze het progressieve karakter van de auto.

UIT AAN
Luchtinlaten

De NEXO valt op door de grote luchtinlaten aan de voorzijde en de brede wielkasten die de luchtstroom over de wielen en de zijkant optimaliseren.

Cascade-grille

Hyundai’s kenmerkende Cascade-grille is opnieuw vormgegeven om perfect te passen in het design van de NEXO met zijn samengestelde verlichting en dubbele koplampen.

Verzonken
portiergrepen
Lichtmetalen velgen
Verzonken portiergrepen

Als je de NEXO van dichtbij bekijkt, valt op dat de portiergrepen ontbreken. Deze komen pas automatisch naar buiten bij het ontgrendelen van de deuren en verzinken weer zodra de auto 3 km/u of sneller rijdt.

Dicht Open
Lichtmetalen velgen

De stijlvolle 17- en 19-inch lichtmetalen velgen zijn exclusief ontworpen voor de NEXO.

LED-achterlichtunits
Luchttunnel in D-stijlen
LED-achterlichtunits

De LED-achterlichtunits hebben een glanzende afwerking van de binnenlens, voor een premium accent. Remlicht, achterlicht en richtingaanwijzer zijn op fraaie wijze samengebracht voor goede zichtbaarheid en een mooi uiterlijk.

UIT AAN
Luchttunnel in D-stijlen

De speciaal gevormde luchttunnel in de D-stijlen vermindert de luchtweerstand en verbetert dus de aerodynamica. Samen met de lange achterspoiler op het dak en de verborgen achterwisser lijkt het zwevende dak nog langer door te lopen.

Interieur Nexo
Stuurwiel

Behoud de controle en blijf verbonden. Het sportieve two-tone stuurwiel is voorzien van ergonomisch geplaatste bedieningsknoppen zodat je de systemen tijdens het rijden veilig kunt bedienen en tegelijk connected blijft. Met de schakelpeddels is de mate van regeneratief remmen aan te passen.

Elektronisch ‘schakelen’

Alles wat je nodig hebt onder handbereik. Schakel van Drive naar Neutral, Reverse en Parking met de knoppen in de middenconsole. Daar bevindt zich ook de knop van de elektrische parkeerrem.

De grootste ruimte in zijn klasse

De geheel nieuwe NEXO is de ruimste auto in zijn klasse en biedt de veelzijdigheid van een SUV. De bagageruimte van 461 liter (VDA) biedt meer dan voldoende ruimte voor de bagage van de inzittenden. De in delen neerklapbare achterbank (60:40) maakt het interieur nog flexibeler en biedt extra bagageruimte als je die nodig hebt. De waterstoftanks zijn zodanig ontworpen dat de vloer van de NEXO volledig vlak is. Met de achterbank neergeklapt is er maar liefst 1.466 liter bagageruimte.

De middenconsole opnieuw uitgevonden

Omdat de NEXO wordt aangedreven door een elektromotor, is een versnellingspook overbodig. Daarvoor in de plaats kwamen keuzeknoppen voor de aandrijving. De daarmee bespaarde ruimte dient als praktische extra bergruimte voor persoonlijke items en biedt een oplaadpunt voor mobiele apparaten. De opening in de brugvormige console is groot genoeg voor twee USB-poorten en een pad voor het draadloos opladen van de smartphone.

Instrumentenpaneel

Het schitterende digitale 7-inch informatiepaneel geeft belangrijke informatie bijzonder duidelijk weer: de actieradius en andere reisinformatie, alsook een vermogensmeter die laat zien hoe de rijstijl het verbruik beïnvloedt. De status van de Advanced Driver Assistance Systems is er ook op af te lezen. Primeur in de autowereld: het scherm dient ook als Blind-Spot View Monitor. Het toont de situatie naast en achter de auto bij het wisselen van rijstrook.

Milieuvriendelijke materialen

Elk oppervlak in de NEXO dat is aan te raken – van de hemelbekleding op bamboebasis via de plastics, afwerkingsmaterialen en zachte stoffen tot de vloermatten – zijn UL-gecertificeerde biomaterialen. In de NEXO zijn meer dan in welke andere auto dan ook dergelijke materialen toegepast en Hyundai is bijzonder trots op dat feit.

  • materiaal
    Vegan-leder
  • materiaal
    Hemelbekleding van biomateriaal
  • materiaal
    Portierbekleding van biomateriaal

Vooruitstrevende technologie

Opnieuw wijst Hyundai de weg op het gebied van brandstofcelauto’s. De nieuwe NEXO, Hyundai’s tweede brandstofcelauto in massaproductie, biedt ’s werelds beste actieradius en de beste prestaties dankzij het meest geavanceerde brandstofceltechnologie – en die is geheel in eigen huis door Hyundai ontwikkeld.

icons

Max. vermogen

120 kW

icons

Rijbereik (WLTP*) tot aan

665 km

icons

Max. snelheid

179 km/uur

icons

Acceleratie (0-100 km/u)

9,2 sec.

* Alle gegevens volgens WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) die het brandstof- en energieverbruik, de actieradius en de emissies meet van personenauto’s in Europa. De testprocedure benadert het rijgedrag in de praktijk beter dan NEDC en levert dus realistischer cijfers op. Volgens de NEDC-testmethode (New European Driving Cycle) is de actieradius 756 km. NEDC is de huidige testprocedure, die wordt vervangen door de WLTP.

Topprestaties en efficiency

Met een actieradius van 665 kilometer (WLTP) en ’s werelds efficiëntste brandstofcel is de NEXO uniek. Hij is ontworpen voor efficiëntie, met een specifieke architectuur voor een optimale verhouding tussen vermogen en gewicht, een snellere acceleratie en veel interieurruimte.

Vooruitstrevende brandstofceltechnologie voor alledag

Met zijn revolutionaire brandstofcel geeft de NEXO een kijkje in de toekomst van mobiliteit. De emissievrije NEXO ‘rijdt op’ waterstof en bewijst dat een milieuvriendelijke aandrijflijn volledig voldoet aan de eisen van zowel het woon-werkverkeer van alledag als aan die voor lange ritten. Hij overtreft de Hyundai ix35 FCEV op elk vlak: de brandstofcel, acceleratie en het vermogen zijn verder verbeterd terwijl de efficiency hoger is en het verbruik lager.

Werking aandrijflijn met brandstofcel

De brandstofcel, de elektromotor, het accupakket en de waterstoftanks werken samen om de NEXO aan te drijven. Zodra de waterstof vanuit de tanks in de brandstofcel terechtkomt, wordt die gesplitst in protonen en elektronen. De stroming van elektronen in de brandstofcel wekt de elektriciteit op waarmee de elektromotor de auto aandrijft. De protonen reageren met zuurstofmoleculen uit de lucht; daaruit ontstaat warmte en water – de enige emissies van de NEXO.

  • Stap 1 Waterstof gaat van de brandstoftank naar de brandstofcel.
  • Stap 2 Buitenlucht stroomt aan de andere zijde naar de brandstofcel.
  • Stap 3 Door de reactie van waterstof met de buitenlucht ontstaan elektriciteit en waterdamp.
  • Stap 4 De elektriciteit wordt afgegeven aan het batterijpakket en de elektromotor.
  • Stap 5 De uitstoot is water.

Tanken

Waterstof tanken kost slechts 5 minuten en met een actieradius van 665 kilometer (WLTP) bewijst de NEXO dat een milieuvriendelijke aandrijflijn volledig kan voldoen aan de eisen van het woon-werkverkeer van alledag en aan die van lange ritten. Voor extra gebruiksgemak toont het navigatiesysteem in één oogopslag de locaties van waterstoftankstations, met het adres, de openingstijden en andere contactinformatie.

Forse uitbreiding van aantal waterstofstations in Nederland

Het tanken van waterstof kan op steeds meer locaties in Nederland. Nu al is dat mogelijk in Rhoon, Helmond en Delfzijl. En op korte termijn komen daar waterstoftankstations bij in Den Haag, Schiphol, Utrecht, Arnhem, Rotterdam, Pesse, Amsterdam, Groningen, Breda en Oude Tonge. De verwachting is dat deze waterstoftankstations in 2020 operationeel zijn.

In 2014 werd het eerste openbare 700 bar-waterstoftankstation nabij de A15 (Rhoon) in gebruik genomen. Samen met diverse leveranciers van waterstof – zoals Air Liquide, Linde Gas en Air Products – en enkele andere groene ondernemers investeert de Nederlandse overheid de komende jaren in een netwerk van openbare 700 bar-waterstoftankstations.

Geniet van naadloze connectiviteit

Met zijn uitgelezen selectie van geavanceerde connectiviteits- en comfortvoorzieningen biedt de NEXO eenvoudig toegang tot alles wat belangrijk is voor jou.

Navigatie/touchscreen
draadloos opladen
12,3-inch breedbeeld navigatiescherm

Het elegante middelpunt van het bedieningssysteem in de NEXO is het 12,3-inch breedbeeld navigatiescherm. Met zijn touchscreen-functie bedien alles met je vingertoppen. Net als op een smartphone kun je met je vingers in- en uitzoomen of de informatieknop gebruiken om de navigatie te bedienen. Behalve informatie over navigatie, infotainment en climate control toont het scherm ook de locatie van het dichtstbijzijnde waterstoftankstation en het actuele verbruik, de luchtreiniging en de waterstofvoorraad in de tank.

Het scherm heeft een dubbele display-functie: je kunt dus twee schermen tegelijk raadplegen. Het navigatiesysteem is compatible met Apple CarPlayTM, zodat je de mobiele telefoon met het systeem kunt verbinden, met weergave van muziek, telefoon en app-functies op het grote scherm.

Apple CarPlayTM is een geregistreerd handelsmerk van Apple Inc. Android AutoTM is een geregistreerd handelsmerk van Google Inc.

Draadloos opladen

Een pad voor het draadloos opladen van de smartphone (Qi-standaard) is handig gesitueerd in de middenconsole.

KRELL premium geluidsinstallatie

De premium geluidsinstallatie van KRELL biedt een ongekend hoge geluidskwaliteit. Het systeem met acht high-end speakers en een externe versterker verwent iedereen aan boord met een bijzondere surround sound-ervaring.

Draadloos opladen
5 jaar garantie zonder kilometerbeperking

Net als elke Hyundai is ook de NEXO gebouwd volgens de hoogst mogelijke kwaliteitsnormen. En dat onderbouwen we met de 5 jaar garantie zonder kilometerbeperking. Zodat je kunt genieten van de fijne dingen van het leven zonder je zorgen hoeven te maken over je auto. Geniet van de gemoedsrust die een van de beste garanties in de auto-industrie jou – standaard – biedt.

Bovendien is de krachtige lithium-ion-polymeerbatterij in de KONA Electric gegarandeerd voor 8 jaar of 200.000 km (wat het eerst wordt bereikt).

Breed zonnedak

Laat de zon binnen en geniet van een briesje door je haar. De NEXO is leverbaar met een breed schuif-/kanteldak voor optimale openheid.

Verwarmbare en geventileerde stoelen

Lekker koel? Of aangenaam warm? De voorstoelen zijn leverbaar met een driestapssysteem voor verwarming en ventilatie, voor optimaal comfort onder alle weersomstandigheden.

Verwarmbaar stuurwiel

Heerlijk warme handen op koude dagen. Het verwarmbare stuurwiel maakt autorijden in de winter veel aangenamer.

Bagageruimte

De bagageruimte meet maar liefst 461 liter (VDA). De in delen neerklapbare achterbank (60:40) is volledig vlak neer te klappen voor extra flexibiliteit en bagageruimte wanneer je die nodig hebt.

Hyundai SmartSense
Met Hyundai SmartSense, onze geavanceerde assistentiesystemen, biedt de NEXO het nieuwste op het gebied van actieve veiligheid – om je extra veiligheid en gemoedsrust te geven. Nieuwe technologie omvat onder meer de autonome parkeerfunctie en rijbaanassistentie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  • Lane Following Assist (LFA)

    De nieuwe NEXO is uitgerust met Lane Following Assist (LFA), dat de auto in het midden van de rijstrook houdt bij snelheden tussen 0 en 145 km/u, op zowel de snelweg als in de stad. Het systeem monitort de positie van de auto op de rijstrook en geeft een geluidssignaal als je een stuurcorrectie moet uitvoeren. Reageer je niet, dan grijpt het systeem in met een kleine stuurcorrectie om de auto terug te brengen in de juiste positie.

  • Blind-spot Collision-avoidance Assist (BCA)

    Dit systeem maakt gebruik van twee radarsensoren onder in de achterbumper. Het waarschuwt je met een optisch signaal als een medeweggebruiker zich in de dode hoek van de NEXO bevindt. Schakel je in een dergelijke situatie de richtingaanwijzer in, dan laat het Lane Change Assist-systeem een geluidssignaal als waarschuwing horen.

  • Forward Collision-avoidance Assist (FCA)

    Op basis van input van de radar aan de voorzijde en de camerasensors werkt FCA in drie stadia. Het systeem waarschuwt je zowel optisch als met een geluidssignaal, remt afhankelijk van de dreiging van een aanrijding de auto af en remt op volle kracht om een aanrijding te voorkomen of de schade te beperken als een aanrijding niet is te voorkomen. Het systeem treedt in werking als een voertuig of fietser vóór de auto is gedetecteerd en bij snelheden van 10 km/u of meer.

  • LFA
  • BCA
  • FCA
  • END
Blind spot View Monitor & Blind Spot Monitoring (BVM & BSM)

Hyundai’s Blind-Spot View Monitor is een primeur in de autowereld. Het toont – bij het wisselen van rijstrook, ongeacht de richting – de situatie achter en naast de auto op het scherm in het centrale instrumentenpaneel. Het verbetert ook het zicht in het donker en bij regen. BVM maakt gebruik van groothoekcamera’s aan weerzijden van de auto en toont de omgeving achter de auto die via de spiegels niet zichtbaar is. Hyundai is de eerste autofabrikant die voorziet in het tonen van beelden van de situatie naast de auto.

Remote Smart Park Assist (RSPA)

Parkeren wordt eenvoudig: RSPA parkeert de NEXO zelfstanding in én uit zonder dat jij iets doet of zelfs achter het stuur zit. RSPA kan inparkeren met een simpele druk op een knop. Het systeem is ontwikkeld voor krappe parkeerplaatsen en voor bestuurders die niet graag op moeilijke plaatsen parkeren.

Milieuvriendelijke auto's
5 elektrische hyundai-modellen in
2018

De Hyundai NEXO wordt, net als de Hyundai KONA Electric, na de zomer in Nederland verwacht.
De line-up met elektrisch aangedreven Hyundai's telt dan maar liefst 5 verschillende modellen

En dit is pas het begin. Hyundai heeft aangekondigd vóór 2020 in totaal veertien nieuwe ecovriendelijke voertuigen te introduceren: vijf hybridemodellen, vier plug-in hybrides, vier elektrisch aangedreven auto's en de nieuwe generatie auto met brandstofcel, de Hyundai NEXO. Rond 2025 moet het aantal ecovriendelijke voertuigen zijn gegroeid tot achttien.

Hoe komen we aan waterstof

Waterstof, hoe komen we eraan?

Een waterstofauto is een elektrische auto die waterstof (H2) als energiebron gebruikt in plaats van een batterij. De watersof wordt in een brandstofcel met zuurstof (O2) uit de lucht omgezet in water (H2O), waarbij elektriciteit geproduceerd wordt die de elektromotor aandrijft. Het enige restproduct is waterdamp en warmte. Er ontstaat geen CO2, waardoor het een zero-emissie-voertuig is.

Waterstof is een gas dat niet, zoals aardgas, uit de grond gehaald kan worden. Het moet geproduceerd worden. Dit gebeurt onder meer via elektrolyse, een proces waarbij water omgezet wordt in waterstof en zuurstof door toediening van elektrische stroom. Voor de productie van waterstof door middel van elektrolyse is elektriciteit nodig. Die elektriciteit kan ook lokaal geproduceerd worden, bijvoorbeeld met behulp van zonnepanelen op hetzelfde comlex waar ook de waterstoffabriek en waterstoftankstations voor watersofauto's staan.

Om van waterstof een echt schone brandstof te maken, moet het op duurzame manier gemaakt worden, dus zonder koolzuurgas (CO2) te produceren. Dat kan met CO2-vrije energie zoals windenergie, zonne-energie of biomassa.

In 2040 kwart auto’s op waterstof

Over 22 jaar rijdt een kwart van de auto’s wereldwijd op waterstof. Dat blijkt uit onderzoek van KPMG onder duizend topmanagers in de autobranche en 2.500 consumenten. Het is een verkenning van toekomstige trends en een peiling van de stemming over mogelijke ontwikkelingen op het vlak van mobiliteit. Een van de conclusies luidt: ‘In 2040 is een kwart van de auto’s elektrisch aangedreven met een batterij, rijdt een kwart op waterstof, is een kwart een hybride en heeft een kwart een conventionele verbrandingsmotor.’ De belangstelling voor de waterstofauto met brandstofcel en elektromotor zal fors toenemen, zo is de verwachting.

Garantie

Gemoedsrust is standaard. De Hyundai NEXO wordt geleverd met dezelfde veelomvattende garanties als alle andere Hyundai-personenauto’s. Plus een extra garantie op de krachtige batterij.

Vijf jaar garantie zonder kilometerbeperking

Hyundai biedt op de NEXO vijf jaar garantie op de aandrijflijn, de besturing, de wielophanging en het remsysteem.

Batterijgarantie

Op de batterij van de NEXO biedt Hyundai acht jaar / 200.000 km garantie.

acties Bekijk de acties contact Neem contact op